Skip to content

Elektromobilność - da sie

edytowano August 2018 w Forum ogólne
nie moge znaleźć wątka o EM, to zkładam nowy

dasie
moi Szwajcarzy donoszą, że w Rosji sie da, powstał prototyp auta wzakłądach produkujących dotychczas Kałąsznikowy
image

piszą też BBCC

Russian manufacturing firm Kalashnikov has wheeled out a retro-looking electric car it says will give Elon Musk's Tesla a run for its money.

The firm behind the famous AK-47 assault rifle presented the eggshell-blue prototype vehicle, the CV-1, at an event near the capital, Moscow.

It said the CV-1, inspired by a Soviet hatchback created in the 1970s, was a revolutionary cutting-edge "supercar".

Kalashnikov was earlier ridiculed over its new combat robot "little Igor".

The company said in a statement on Thursday that the CV-1 car featured a number of "complex systems" with technology that would "let us stand in the ranks of global electric car producers such as Tesla".

It added that, when fully developed, the car would have a top speed several times higher than current electric vehicles produced by its firm and would be able to travel 220 miles (350 km) on a single charge.
«13456729

Komentarz

  • To nie powinno być w humorze?
  • i nowa ustawa (od stycznia br.)

    W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, dla jednostek samorządowych mających powyżej 50 tysięcy mieszkańców wprowadzone zostały nowe zadania i obowiązki.
    Już w tym roku gminy zobowiązane są do podjęcia określonych działań sprawozdawczych i analiz strategicznych

    W 2018 r. gminy podlegające pod ustawę mają następujące obowiązki:

    22.05

    obowiązek przekazania ministrowi właściwemu do spraw energii informacji o liczbie i udziale procentowym pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym w użytkowanej flocie pojazdów, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego przekazanie tej informacji. Podmioty obowiązane do jej przekazania, po raz pierwszy przekazują ją ministrowi właściwemu do spraw energii w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

    31.12

    obowiązek sporządzenia analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem autobusów zeroemisyjnych, zgodnie z zapisami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych i przekazania jej, niezwłocznie po opracowaniu, ministrowi właściwemu do spraw energii, ministrowi właściwemu do spraw gospodarki i ministrowi właściwemu do spraw środowiska.

    Styczeń 2019

    potrzeba zaktualizowania w okresie roku od wejścia w życie ustawy dokumentów takich jak:

    Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego,
    Plan transportowy,

    jeżeli wyniki analizy kosztów i korzyści, o której mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, sporządzonej przez gminę, wskazują na zasadność wykorzystania w publicznym transporcie zbiorowym autobusów zeroemisyjnych.
  • Zaporożec One? ;)
  • Z mojego podwórka ale dotyczy elektromobilności zbiorowej. 40% autobusów jest już elektrycznych, docelowo ma to być 80%.
    Jaworzno podpisało umowę z min. infrastruktury i Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na powstanie specjalnej strefy do testów jazdy prototypów autonomicznych pojazdów transportu publicznego. Innowacyjne autobusy będą opracowane w ramach programu „Bezemisyjny Transport Publiczny”. Jazda autonomiczna prototypów autobusów testowana będzie na terenie zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Jaworznie oraz na specjalnie przygotowanym obszarze testowym. Miasto już wcześniej podpisało umowę na skanowanie miasta w celu stworzenia specjalnej mapy.
  • marniok napisal(a):
    Z mojego podwórka ale dotyczy elektromobilności zbiorowej. 40% autobusów jest już elektrycznych, docelowo ma to być 80%.
    Jaworzno ..
    A to są czysto elektryczne, czy mają dwa silniki: spalinowy oraz elektryczny?


    znalazłem na szybko tylko samochwalny tekst z listopada 2017
    Jaworzno nie jest wcale na wyrost określane mianem lidera polskiej elektromobilności. To w naszym mieście – jako pierwszym w kraju i jednym z pierwszych w Europie – na regularne trasy trafił autobus elektryczny. U nas powstała pierwsza stacja serwisu i obsługi tych pojazdów. Jaworzno będzie też pierwszym polskim miastem, gdzie aż 80% taboru komunikacji miejskiej stanowić będą elektryki.
  • peterman napisal(a):
    Zaporożec One? ;)
    Skojarzyło mi się z popularną zagadką nt. rzyci i urządzenia do świecenia.
  • edytowano August 2018
    romeck napisal(a):
    marniok napisal(a):
    Z mojego podwórka ale dotyczy elektromobilności zbiorowej. 40% autobusów jest już elektrycznych, docelowo ma to być 80%.
    Jaworzno ..
    A to są czysto elektryczne, czy mają dwa silniki: spalinowy oraz elektryczny?


    znalazłem na szybko tylko samochwalny tekst z listopada 2017
    Jaworzno nie jest wcale na wyrost określane mianem lidera polskiej elektromobilności. To w naszym mieście – jako pierwszym w kraju i jednym z pierwszych w Europie – na regularne trasy trafił autobus elektryczny. U nas powstała pierwsza stacja serwisu i obsługi tych pojazdów. Jaworzno będzie też pierwszym polskim miastem, gdzie aż 80% taboru komunikacji miejskiej stanowić będą elektryki.
    Czysto elektryczny.
    Edit.
    https://www.transport-publiczny.pl/mobile/jaworzno-w-40-proc-oparte-na-elektrobusach-od-solarisa-57044.html
    Tutaj parametry elektrobusa który u nas jeździ, chyba trzydrzwiowych jest 3, a dwudrzwiowych 6 sztuk.
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_18_electric
    Po sąsiedzku, w Sosnowcu mają napęd mieszany hybrydowy.
  • natenczas napisal(a):
    peterman napisal(a):
    Zaporożec One? ;)
    Skojarzyło mi się z popularną zagadką nt. rzyci i urządzenia do świecenia.
    Klasyka.
  • Wszystko to sranje.

    Tylko podziemne trolejbusy dieslowskie ocalą świat!
  • Volvo (chińskie) ma byc elektryczne

  • Warzecha wuj
    Obala mit założycielski wielkiego skoku i drugiej Gdyni
    Czyli elektromobilnosci
  • dobre hasło nie jest złe

    chodzi o dobry nastrój
  • christoph napisal(a):
    A upne
    Ale dlaczego dzisiej? Prima aprilis jest za pół roku.

    --------------------------------------------

    Oto, co stworzył Elon Musk:
    https://carbuzz.com/cars/tesla/roadster
    image
    image
    image

    Eto szto wykombinował ruski musk:
    image
    image
    image

    ----------------------------------------------------------------------------
    SigmundvonBurak napisal(a):
    To nie powinno być w humorze?
    Powinno.

    Kałasznikowcy wyjechali prototypem CV-1 na próbną jazdę
    Skrzyżowanie. Stoją samochody. CV-1 pierwszy. Światła zmieniają się na zielone. CV-1 próbuje ruszyć, dym idzie spod maski, smród palonej izolacji, ale nic - stoi. W końcu inni kierowcy zaczynają trąbić, ktoś rzucił "... twoju mać", jakieś ruskie karki wysiadają z bejsbolem, a kierowca CV-1 przerażony krzyczy przez okno:
    - Co ja winien, że najechałem akurat na gumę do żucia?!

    👣

    🐾
    🐾

  • Próbowałem czegoś się dowiedzieć o pierwszym z miljona polskich e-wozów i cicho. Sza!
  • Mateusz Morawiecki. Najpierw wielkie plany a potem... kolejne wielkie plany. Dwadzieścia lat się tak w bankach przebujał.
  • Zasadniczo na tym polega współczesna bankowość. To prosty, masowy biznes oparty na pijarze. Aby stracić trzeba chcieć. Polityka jest podobna tylko trochę trudniejsza. Mam na myśli postpolityke gdzie Tusk był miszczem ale jednak przegrał. Pan Mateusz to zapewne postpolityka więc i PiS idzie w te stronę.
  • Mordechlaj_Mashke napisal(a):
    christoph napisal(a):
    A upne
    Ale dlaczego dzisiej? Prima aprilis jest za pół roku.

    --------------------------------------------

    Oto, co stworzył Elon Musk:
    https://carbuzz.com/cars/tesla/roadster
    image
    image
    image
    Obrazek został zmniejszony aby pasował do strony. Kliknij aby powiększyć.


    Eto szto wykombinował ruski musk:
    image
    Obrazek został zmniejszony aby pasował do strony. Kliknij aby powiększyć.

    image
    image

    ----------------------------------------------------------------------------
    SigmundvonBurak napisal(a):
    To nie powinno być w humorze?
    Powinno.

    Kałasznikowcy wyjechali prototypem CV-1 na próbną jazdę
    Skrzyżowanie. Stoją samochody. CV-1 pierwszy. Światła zmieniają się na zielone. CV-1 próbuje ruszyć, dym idzie spod maski, smród palonej izolacji, ale nic - stoi. W końcu inni kierowcy zaczynają trąbić, ktoś rzucił "... twoju mać", jakieś ruskie karki wysiadają z bejsbolem, a kierowca CV-1 przerażony krzyczy przez okno:
    - Co ja winien, że najechałem akurat na gumę do żucia?!
    Żona trepa uśmiała się po pachy oglądając kałacha (-;

  • Aaa, to się czeszę, zdrówka życzę!

    👣

    🐾
    🐾

  • los napisal(a):
    Mateusz Morawiecki. Najpierw wielkie plany a potem... kolejne wielkie plany. Dwadzieścia lat się tak w bankach przebujał.
    O mamma mia!
    Biedny naród
  • Wielkie i głupie plany mało szkodzą jeśli nie są realizowane. Nie jesteśmy więc bez szans. Jeśli nadal uda się"nie krasc" i torpedowac totalne plany destrukcji i demoralizacji to przynajmniej pod względem dobrobytu i suwerenności gospodarczej uda się kadencje przejść z sukcesem.
  • Rafał napisal(a):
    Wielkie i głupie plany mało szkodzą jeśli nie są realizowane. Nie jesteśmy więc bez szans. Jeśli nadal uda się"nie krasc" i torpedowac totalne plany destrukcji i demoralizacji to przynajmniej pod względem dobrobytu i suwerenności gospodarczej uda się kadencje przejść z sukcesem.
    Czyli że Polska jest teraz jak Belgijska drużyna w nogopiłkę? Że jak ktoś kiedyś na forum sugerował o tej drużynie, że wystarczy by trener nie przeszkadzał, to tak samo o Polsce?
    Nowym hasłem zamiast "wystarczy nie kraść" mogłoby być "wystarczy nie kraść i nie przeszkadzać". Ale obawiam sie, że to jednak za mało.
  • wojtek napisal(a):
    Rafał napisal(a):
    Wielkie i głupie plany mało szkodzą jeśli nie są realizowane. Nie jesteśmy więc bez szans. Jeśli nadal uda się"nie krasc" i torpedowac totalne plany destrukcji i demoralizacji to przynajmniej pod względem dobrobytu i suwerenności gospodarczej uda się kadencje przejść z sukcesem.
    Czyli że Polska jest teraz jak Belgijska drużyna w nogopiłkę? Że jak ktoś kiedyś na forum sugerował o tej drużynie, że wystarczy by trener nie przeszkadzał, to tak samo o Polsce?
    Nowym hasłem zamiast "wystarczy nie kraść" mogłoby być "wystarczy nie kraść i nie przeszkadzać". Ale obawiam sie, że to jednak za mało.
    Marcinkiewicz taką polityką (czyli zaliczaniem kolejnych ... studniówek ;) i brakiem działań na poziomie ustawodawczym) osiągnął najlepsze wskaźniki gospodarcze w dekadzie.
  • A co do szkodzenia to Naród nasz jest odporny wyjątkowo. Pomimo złodziejstwa kolejnych ekip po Okrągłym Stole oraz ich zdrady i wyprzedaży części majątku i interesów za drobne III RP osiągnęła bezprecedensowy sukces gospodarczy. Paradoksalnie przyczynił się do tego pseudoliberalizm tych ekip. Pseudolibreralizm czyli w praktyce lenistwo oraz permisywizm na przekręty i łamanie głupiego prawa.
  • Zgadzam się. Polska zmienia się na plus materialnie, duchowo mam pewne obawy.
  • Według zapowiedzi osób odpowiedzialnych za rozwój rodzimej elektromobilności po polskich drogach w 2030 roku ma jeździć 600 000 aut elektrycznych. Do tej liczby zaliczać się mają pojazdy w pełni elektryczne oraz hybrydy plug-in. Aktualnie według licznika elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w naszym kraju zarejestrowanych jest tylko 8 637 takich pojazdów.

    - Pierwszy seryjny, kompaktowy, elektryczny samochód firmowany przez ElectroMobility Poland ma być wyprodukowany w 2023 roku
    -Elektryczne auto dostawcze E-VN1 stworzone przez Elimen Group miało trafić do sprzedaży z końcem 2019 roku
    -FSE, czyli Fabryka Samochodów Elektrycznych wyposaża wybrane modele Fiata w polskie komponenty elektryczne. Auto na bazie Fiata Doblo ma być seryjnie produkowane już w 2020 roku

    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/samochody-elektryczne-w-polsce-europa-nas-wyprzedza/nn02bem
  • losu ma rację
    szanse na wyciągnięcie pieniędzy są na wyciągnięcie ręki

    https://electromobilitypoland.pl/ladowanie/powstal-billboard-zamieniajacy-miejski-halas-w-energie-do-ladowania-pojazdu-elektrycznego/

    lekcje fizyki w podstawówce i podstawy wiedzy o entropji pokazują, że gościu ma resztę ludzkości za jeleni
  • Piotr Zaremba poinformował, że "koszt inwestycji przy produkcji 100 tys. samochodów to 2 mld zł". "I taką kwotę musimy wyłożyć, żeby fabrykę zbudować w dobrym standardzie, czyli standardzie przemysłu 4.0, bez nadmiernej automatyzacji tam, gdzie nie jest to potrzebne" - podkreślił.

    Jak zapowiedział P. Zaremba, budowa fabryki potrwa 2-3 lata. "Równolegle nasi dostawcy będą produkować maszyny po to, żeby za 2,5-3 lata przyjechały one do fabryki i żebyśmy mogli uruchomić próbną produkcję" - wskazał. Wyjaśnił, że jest to konieczne, by wyeliminować ewentualne błędy konstrukcyjne, zanim samochody trafią do klienta. "Próbna produkcja miałaby ruszyć siedem miesięcy przed docelową" - stwierdził.

    Na pytanie PAP, gdzie powstanie nowy zakład, prezes EMP powiedział, że na liście jest 17 lokalizacji. "W najbliższym czasie określimy 3-4 lokalizacje, które trafią na tzw. krótką listę" - zapowiedział Zaremba.

    https://electromobilitypoland.pl/article/644
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.