Skip to content

Wraca pss Społem. Państwowe sklepy spozywcze

11415161820

Komentarz

  • Ważne że w tym roku
  • edytowano June 2021
    z 23 bm i br

    image
    image
    w Warszawie Orlen w ruchu
    choć z Płocka

    widzi wiecej, temu Obajtku

    Paliwa płynne to przeżytek?

    Czy to ruchy nerwowe, polityczne, czy strategia, która ma dać Orlenowi przyszłość? Choć tego jeszcze bardzo nie widać, to nad spółkę nadciągają czarne chmury.

    Już 14 lipca powinniśmy wiedzieć, czy Komisja Europejska zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi na terenie Wspólnoty. Wszystko to w ramach walki ze zmianami klimatu.

    Portal Politico informował, na podstawie wiadomości z trzech unijnych źródeł, że plan, który zostanie przedstawiony w święto narodowe Francji, zawiera zakaz sprzedaży dla pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe od 2035 r.

    - To nie będzie dotyczyło tylko silników spalinowych, ale będzie to zarazem koniec hybryd plug-in - skomentował dla Politico Hildegard Müller, szef VDA, niemieckiego lobbysty na rzecz przemysłu motoryzacyjnego.
  • Większą krzywdę zrobią tym Władimirowi niż Orlenowi. A druga rzecz, że produktów z rafinacji ropy jest dużo więcej niż tylko paliwa płynne.
  • 2035? OK, to jeszcze przed emeryturą zdążę wymienić samochód na nowy :-)

  • Albo nie, gdyż i teraz jest coraz trudniej nabyć od dilera auto z napędem spalinowym. Szczegółów nie znam, ale działa to pewnie jakoś tak, że diler musi wyrobić jakąś normę z jakimś wskaźnikiem spalinowości (jak najmniejszym) i niechętnie oferuje spalinówki, za to pełno różnych hybryd (normalnych, plug-in, mini).
  • hybrydy ok
  • Ale drogie.
  • Dziś z dostawą fmcg dostałem pierwsze orlenowe, czyli O!shop'owe słodycze:
    polskie krówki O! i batoniki białkowe Verva. :)
  • Brzost napisal(a):
    2035? OK, to jeszcze przed emeryturą zdążę wymienić samochód na nowy :-)

    mechanik mię rzekł był że branża zaprzestaje rysercz end development na odcinku spalinowym
  • No, ale jeszcze przez parę lat będą chyba wyprzedawać to, co wyryserczowali dotąd.
  • Zima napisal(a):
    Brzost napisal(a):
    2035? OK, to jeszcze przed emeryturą zdążę wymienić samochód na nowy :-)

    mechanik mię rzekł był że branża zaprzestaje rysercz end development na odcinku spalinowym
    Z jednej strony zaprzestaje z drugiej np. Niemcy rozwijają e-paliwa, różne spalinowe silniki na syntetyczne paliwa ciekłe.
  • edytowano June 2021
    Do luftu z takimi "informacjami". Nie wiadomo co to oznacza dla produkcji, co dla importu, a co dla rejestracji.
    No i co zrobić z już jeżdżącymi wehikułami z wrażym napędem.


    Swoją drogą idą głosy o wprowadzeniu (albo choć ogłoszeniu) lada dzień w PL dopłat do elektrowozów.
  • edytowano June 2021
    natenczas napisal(a):
    Do luftu z takimi "informacjami". Nie wiadomo co to oznacza dla produkcji, co dla importu, a co dla rejestracji.
    No i co zrobić z już jeżdżącymi wehikułami z wrażym napędem.


    Swoją drogą idą głosy o wprowadzeniu (albo choć ogłoszeniu) lada dzień w PL dopłąt do elektrowozów.
    jak będzie pierwszy z tego miliona
  • SigmundvonBurak napisal(a):
    https://sad24.pl/aktualnosci/carrefour-chce-sie-wyprowadzic-z-polski-czy-to-dobrze/?fbclid=IwAR0Fmc27ZutBac3ABBTaJ3vOn_vvKlK-vodXdiJteiaKof-cEFZLWxEpwwQ

    Podobno Carrefour do kupienia .
    od jakiegoś czasu w miescie powiatowem mieli 10 proc zniżki na wszystko w weekendy
  • Przegrali walkę z dyskontami i trochę szkoda bo w kerfie jest większy wybór
  • Tesco już wcześniej przegrało. Został już chyba tylko oszołom?
  • No proszę, nie pomogło nawet zylowanie dostawców na 13 dostawę w roku gratis, własne marki itp., więc albo nie ma rynku ma takie sklepy albo są źle zarządzane. Mnie do szczęścia zawartość biedry wystarczy ale rzeczywiście kerfur wybór miał dużo większy.
  • To były inicjatywy nastawione na brutalne haratanie dostawców i klientów jak weszły dyskonty i troszkę się postarały w temacie jakośc / cena markety zwijają się i dobrze.
  • Wybór w dyskontach faktycznie jest problemem. Chciałem kupić gorczycę, gdyż będę wyrabiał pikle, i w dyskontach można o niej zapomnieć (za to jest multum przypraw do gryla). Tu markety mają przewagę.
  • W tej sprawie polecam bazary.
  • los napisal(a):
    W tej sprawie polecam bazary.
    I internet. Wysyłki sprawne,nawet w te upały zamawiamy sery online .
  • edytowano June 2021
    trep napisal(a):
    Wybór w dyskontach faktycznie jest problemem. Chciałem kupić gorczycę, gdyż będę wyrabiał pikle, i w dyskontach można o niej zapomnieć (za to jest multum przypraw do gryla). Tu markety mają przewagę.
    Przykładem ekstremalnego haratania i wrzucania na minę dostawców, zwanych dla niepoznaki partnerami, jest choćby sieć Intermarche. Niejeden prowadzący sklep z tzw. torbami poszedł.

    Dawanie klienteli zbyt dużego wyboru to z punktu widzenia choćby logistycznego i zwrotów to koszmar jest i na tym polu dyskonty słusznie czynią. Jak mawiał dziadek Ford: samochód można nabyć w każdym kolorze, pod warunkiem że będzie to kolor czarny
  • MarianoX napisal(a):
    trep napisal(a):
    Wybór w dyskontach faktycznie jest problemem. Chciałem kupić gorczycę, gdyż będę wyrabiał pikle, i w dyskontach można o niej zapomnieć (za to jest multum przypraw do gryla). Tu markety mają przewagę.
    Przykładem ekstremalnego haratania i wrzucania na minę dostawców, zwanych dla niepoznaki partnerami, jest choćby sieć Intermarche. Niejeden prowadzący sklep z tzw. torbami poszedł.

    Dawanie klienteli zbyt dużego wyboru to z punktu widzenia choćby logistycznego i zwrotów to koszmar jest i na tym polu dyskonty słusznie czynią. Jak mawiał dziadek Ford: samochód można nabyć w każdym kolorze, pod warunkiem że będzie to kolor czarny
    stary numer opisany przez B.B. czyli B. Brechta w operze za trzy grosze
  • janosik napisal(a):
    Przegrali walkę z dyskontami i trochę szkoda bo w kerfie jest większy wybór
    Nie tylko, z Żabką też już dawno:
    https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/zabka-przeskoczyla-carrefoura-przychody-o-23-proc-w-gore-po-modernizacji-1-6-tys-sklepow
    https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/na-kazdy-sklep-carrefour-express-przypada-10-zabek,85061.html

    Po prostu hipery to zdychająca kategoria.
  • jak z handlem idzie powoli, to może trzeba zająć się produkcją papu?

    Dwa ministerstwa – aktywów państwowych oraz rolnictwa nie są w stanie porozumieć się w sprawie utworzenia narodowego giganta spożywczego. O problemie poinformowano już premiera i prezesa PiS – informuje w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna".

    Gazeta przypomina, że utworzenie Krajowej Grupy Spożywczej (KGS) PiS obiecał w swoim programie z 2019 r. (ma ona spowodować bardziej efektywną współpracę z rolnikami w zakresie produkcji i np. doradztwa).

    Wydawałoby się, że projekt jest już na ostatniej prostej. Brakującym ogniwem jest jednak osiem spółek, które wciąż są pod nadzorem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Chodzi m.in. o takie spółki jak: Elewarr, Danko Hodowla Roślin czy Małopolska Hodowla Roślin - podał dziennik.

    Jak czytamy, zdaniem szefa Ministerstwa Aktywów Państwowych (MAP) głównym hamulcowym jest minister rolnictwa Grzegorz Puda. Według Jacka Sasina, Puda powinien przekazać na wniosek resortu aktywów udziały w tych spółkach, co domknęłoby proces tworzenia holdingu. Ale tego nie robi od ośmiu miesięcy, mimo wniosku resortu aktywów (z grudnia 2020 r.) i kolejnych ponagleń (to ostatnie MAP skopiował i przesłał do premiera i prezesa Kaczyńskiego) - czytamy.

    Jak podaje DGP, resort rolnictwa odpiera zarzuty o przeciąganie prawy.

    Na wniosek ministra aktywów państwowych i zgodnie z koncepcją holdingu zrealizowaną i przedstawioną przez KPMG, mówiącą, które spółki rolno-spożywcze Skarbu Państwa mają być jego częścią, KOWR 18 sierpnia br. skierował do MAP wniosek o wyrażenie zgody na nieodpłatne nabycie TDM ARRTRANS SA spółki w likwidacji i wyłączenie jej ze struktury kapitałowej Elewarr. Pozwoli to KOWR na przekazanie spółki Elewarr oraz Zamojskich Zakładów Zbożowych do MAP w trybie niezwłocznym celem powołania holdingu, o czym zapewnia w nadesłanych odpowiedziach ministerstwo
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/krajowa-grupa-spozywcza-kgs-co-z-pomyslem-pis/4lhhv1l
  • Richelieu napisal(a):
    janosik napisal(a):
    Przegrali walkę z dyskontami i trochę szkoda bo w kerfie jest większy wybór
    Nie tylko, z Żabką też już dawno:
    https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/zabka-przeskoczyla-carrefoura-przychody-o-23-proc-w-gore-po-modernizacji-1-6-tys-sklepow
    https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/na-kazdy-sklep-carrefour-express-przypada-10-zabek,85061.html

    Po prostu hipery to zdychająca kategoria.
    Od wielu lat (ponad 10) chadzam do osiedlowych marketów (teraz mam polską sieć API pod nosem), Lidlów i Biedronek. Czasem z raz na rok do kerfura wpadałem ale tylko po konkretną rzecz, wczoraj poszedłem na zakupy do kerfura w Galerii Mokotów i wyszedłem zmęczony jak nie wiem. Te wielkie sklepy są okropne, wybór niby duży a na sokach nie było żadnych typu "kubuś", kabanosów prawie nie ma, idiotyczny ten sklep. I jeszcze muszę wszystko poważyć samemu. Spędziłem tam 2x tyle czasu co w lokalnym API, musiałem się narobić, naszukać, 1/3 rzeczy nie kupiłem, daję zarobić francuzowi - bez sensu to wszystko. Hipermarkety nie mają już żadnych zalet a mają istotne wady.
  • edytowano August 2021
    ultrahipermarket przyszłości

  • Czy nie czas wprowadzić państwowe sklepy z cenami regulowanymi na podstawowe towary? Masło, mleko, chleb itd. powinny być dotowane, aby każdy mógł sobie na nie pozwolić i nie miała na to wpływu inflacja. Byłoby to dokończenie programu 500+, który podniósł z kolan najbiedniejsze rodziny. A najlepiej gdyby Orlen wykupił Biedronkę...
  • Już, już myślałem, że kolega na serio/ poważnie pisze. A tu Orlen na Biedrze...
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.